fredag 23 oktober 2020

Kronisk

Om nu reglerna för att utsätta sig för andra människor etc:, så har jag långt överskridit den gränsen. För att besegra min ödmjukhet behövs det andliga gärningar och dessa finns överallt. Så dagens övning var ett besök till ICA Kvantum i Sjöbo och inhandla divrse varor till vår 84 årige granne . Glädjen går inte att ta miste på hos denna man. Och tacksamhet. Såklart.

Tanken finns ju där, om att jag kanske blir smittad? Och för vad? Det jag först kommer att tänka på är, att om livet är mig kärt så ska jag hjälpa andra. Livet är att ge. Man behöver inte ta om man ger. Med detta i åtanke ser jag mig om i världen och erinrar mig det fokus som världens ledare besitter, nämligen MAMMON! Det behövs inga mer förklaringar kring detta.

Man brukar säga " småpotatis" om saker som vissa anser ringa och det ställer till det ordentligt. Allt har en gång börjat från "ringa". Alla har vi varit små. Det drömdes om att bli brandman, polis, lokförare, läkare, lärare och så vidare. Har drömmen slocknat? Har man skitit i det blå skåpet?



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar